Nalazite se u jednoj od situacija kada Vam je potrebna procjena vrijednosti društva, bilo da se radi o Vašoj želji da ga prodate, isplatite nekog od vlasnika, pripremate se za dokapitalizaciju ili Vam je procjenu vrijednosti društva zatražila banka ili sud. Mi za Vas procjenjujemo vrijednost društva, uključujući analizu osjetljivosti i prikaz različitih scenarija.
ZAŠTO ODABRATI BAŠ NAS?
Obratite nam se s povjerenjem jer se držimo poznate uzrečice: “Keep it simple!”
Procjena vrijednosti kompanija ima za cilj utvrditi stvarnu vrijednost kompanija.
Pritom se gleda:
Vrlo često na tržištu možemo naići na nevjerojatne brojke, pa tako imamo precijenjenih ili podcijenjenih dionica i kompanija prodanih ispod cijene, ali i onih precijenjenih.
Ako Vam treba kvalitetna i fer procjena vrijednosti društva, na pravoj ste adresi!
Kao iskusni ovlašteni procjenitelji vrijednosti kompanija, pružit ćemo Vam realnu procjenu Vaše kompanije.
Procjenjujemo vrijednost kompanije uvrštavajući u procjenu:
Valuacija tj. procjena vrijednosti kompanija, koje se sastoje od više zasebnih poslovnih cjelina, može se raditi za svaku cjelinu zasebno. Tako npr. kompanija ima tvornicu hrane, gaziranih pića, dodataka prehrani i slično. Za svaku tvornicu, za svaki segment proizvodnje i poslovanja radi se valuacija. Najčešći razlog izrade tih zasebnih procjena vrijednosti kompanija izdvajanje je ili prodaja (carve out) jednog od tih segmenata kompanije.
Vrijednost imovine
Svaka imovina ima određenu vrijednost:
Budući da postoji više različitih pristupa analizi i vrednovanju kompanija, teško je procijeniti koja metoda je najbolja. Savjetujemo vam da odaberete ovlaštenog procjenitelja. Stručna osoba odabrat će optimalnu metodu za Vašu kompaniju.
Mi imamo dugogodišnje iskustvo u procjenama vrijednosti kompanija.
Ono što klijent treba znati jest činjenica da procjena vrijednosti kompanija nije egzaktna brojka. Naime, procjena predstavlja raspon vrijednosti neke kompanije. Što to znači, da nije egzaktna brojka? Procjena se temelji na pretpostavkama budućeg poslovanja, a one često znaju odstupati od ostvarenih rezultata. Stoga, neophodno je napraviti analizu osjetljivosti. Zahvaljujući tomu, dolazimo do raspona vrijednosti kompanije.
DCF (Discounted Cash Flow) ili metoda diskontiranih novčanih tokova jedna je od najčešće korištenih metoda procjene vrijednosti kompanija koja se temelji na analizi financijskih izvještaja kompanije i na budućim novčanim tokovima.
Cilj nam je odrediti poštenu intrinzičnu vrijednost kompanije.
Intrinzična vrijednost imovine temelji se na novčanim tokovima, njezinom rastu i riziku, a može se razlikovati od računovodstvene ili trenutačne tržišne vrijednosti. Govorimo o tzv. going-concern koncepciji vrijednosti jer se temelji na ekonomskoj vrijednosti, uvažavajući rizik budućih zarada i novčanih tokova te uzimajući u obzir vrijednost novca i (ne)ograničenost poslovanja poduzeća.
Ta metoda daje sadašnju vrijednost očekivanih novčanih tokova kompanije, diskontiranih po stopi koja odražava rizičnost istih.
Pojednostavljeno rečeno, kompanija vrijedi onoliko koliko danas vrijede budući novčani tokovi koje će ona generirati.
Metoda postotka od prodaje najčešće se koristi kod procjenjivanja stavki novčanog toka, zato što je razina prodaje jedan od ograničavajućih faktora rasta poslovanja i poslovne aktivnosti. Za većinu stavki novčanog toka pretpostavlja se kretanje proporcionalnom kretanju iznosa projiciranih prihoda od prodaje, koje temeljimo na stopi rasta do koje dolazimo na temelju:
Trošak kapitala pokazuje se diskontnom stopom, a ne, kako mnogi očekuju, iznosom potrošenog novca ili drugih sredstava. Bit je da diskonta stopa, koja se primjenjuje na novčane tokove, mora odražavati rizičnost. Logično, rizičniji novčani tokovi imaju više diskontne stope.
Trošak kapitala nije eksplicitni trošak – stvarno nastali mjerljivi trošak, već je to tzv. oportunitetni trošak, jer investitor koji ulaže u kompaniju očekuje naknadu za svoje ulaganje. Trošak kapitala zato odražava prosječni prinos koji kompanija treba zaraditi da investitor bude zadovoljan.
Dugoročna stopa rasta tzv. „g“ stopa obično predstavlja:
Kako procjena vrijednosti kompanija nije precizna, točna brojka, već predstavlja raspon vrijednosti, nijedna od spomenutih metoda ne smatra se najboljom. Svaka ima svoje prednosti, ali i nedostatke. Upravo zato, vlasnici kompanija, uprava, menadžment i računovođe kompanije obraćaju se iskusnim procjeniteljima vrijednosti kompanija, koji će odabrati optimalnu metodu za njihovu kompaniju.
Procjena vrijednosti kompanija složena je aktivnost koja iziskuje mnogo vremena, znanja i prikupljanja podataka, a analitičar koji na njoj radi, treba biti, prije svega nepristran. Isto tako, mora biti svjestan neizvjesnosti te maksimalno pojednostaviti proces. Procjenu treba raditi osoba koja ima potpuni pregled i razumijevanje svih elemenata kompanije.